Najcenniejsze marki świata 2016 – Forbes

Oto lista najcenniejszych marek świata według czasopismo Forbes:

10. GE

GE

Amerykański konglomerat z siedzibą w Fairfield działający między innymi w branżach produkcji maszyn i sprzętu, produkcji energii, ropy naftowej i wielu innych.

Wartość marki: 36,7 mld dol. Zmiana rok do roku: -2 proc.

9. McDonald’s

mcdonalds

Sieć barów szybkiej obsługi założona w 1940 roku w San Bernardino w Kalifornii.

Wartość marki: 39,1 mld dol. Zmiana rok do roku: -1 proc.

8. Disney

Walt-Disney-Company-Logo.png

Największa na świecie korporacja mediowa założona 16 października 1923 w Burbanku przez braci Walta i Roya Disneyów, jako małe studio animacyjne pod nazwą Disney Brothers Cartoon Studio.

Wartość marki: 39,5 mld dol. Zmiana rok do roku: 14 proc.

7. IBM

3038721-poster-p-2-ibm

Jeden z najstarszych koncernów informatycznych. Obecnie przedsiębiorstwo oferuje rozwiązania w oparciu o usługi doradcze i informatyczne oraz oprogramowanie i sprzęt. Jej główną siedzibą jest Armonk w pobliżu Nowego Jorku.

Wartość marki: 41,4 mld dol. Zmiana rok do roku: -17 proc.

6. Toyota

image-03

Japoński koncern motoryzacyjny założony 28 sierpnia 1937 roku.

Wartość marki: 42,1 mld dol. Zmiana rok do roku: 11 proc.

5. Facebook

5219993462e3f0c2fcc7e7abf98c38c7,980,0,0,0

Serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park.

Wartość marki: 52,6 mld dol. Zmiana rok do roku: 44 proc.

4. Coca-Cola

1426182101987

Marka napoju gazowanego przedsiębiorstwa The Coca-Cola Company. Powstała pod koniec XIX wieku i jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek na świecie. Od 1960 roku charakterystyczny kształt butelki jest także prawnie zastrzeżony.

Wartość marki: 58,5 mld dol. Zmiana rok do roku: 4 proc.

3. Microsoft

MSFT_logo_rgb_C-Gray.3b156229

Jedno z największych na świecie przedsiębiorstw z branży technologii informacyjnych. Najbardziej znane jako producent systemów operacyjnych MS-DOS, Microsoft Windows i oprogramowania biurowego Microsoft Office.

Wartość marki: 75,2 mld dol. Zmiana rok do roku: 9 proc.

2. Google

Is-Google-Searching-for-the-Next-Big-Thing1.jpg

Amerykańskie przedsiębiorstwo z branży internetowej. Jego flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją – skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.

Wartość marki: 82,5 mld dol. Zmiana rok do roku: 26 proc.

1. Apple

open_graph_logo

Amerykańska korporacja zajmująca się projektowaniem i produkcją elektroniki użytkowej, oprogramowania i komputerów osobistych z siedzibą w Cupertino w Kalifornii.

Wartość marki: 154,1 mld dol. Zmiana rok do roku: 6 proc.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s